Expanded Play

4. – 8. September 2024

Für deutschen Text bitte scrollen.

As part of Ars Electronica 2024, the University of Applied Sciences Upper Austria-Campus Hagenberg is showing ‘Expanded Play’ at Atelierhaus Salzamt.
The cooperative exhibition explores different perspectives of mixed reality and spatial interaction in the field of playful media and shows a series of student works from the Department of Digital Media at the University of Applied Sciences Upper Austria and the Department of Visual Computing at Masaryk University. The Atelierhaus Salzamt offers the space to explore a broad spectrum of experiences between games and interactive installations.
The selection of different exhibits opens up different perspectives and areas of experience: from a VR reading corner, which allows visitors to engage with books in a new way, to performative installations such as Förglets, in which the players’ bodies and other physical objects serve as controllers. The innovative use of space and technology allows visitors to take an immersive journey through the evolving landscape of interactive art and play.

https://expandedanimation.com/

*

Im Rahmen der Ars Electronica 2024 zeigt die Fachhochschule Oberösterreich-Campus Hagenberg ‚Expanded Play‘ im Atelierhaus Salzamt.
Die kooperative Ausstellung erforscht verschiedene Perspektiven von Mixed Reality und räumlicher Interaktion im Bereich der spielerischen Medien und zeigt eine Reihe von studentischen Arbeiten der Abteilung für digitale Medien an der Fachhochschule Oberösterreich und der Abteilung für Visual Computing an der Masaryk-Universität. Das Atelierhaus Salzamt bietet den Raum, um ein breites Spektrum an Erfahrungen zwischen Spielen und interaktiven Installationen zu erkunden.

Die Auswahl verschiedener Exponate eröffnet unterschiedliche Perspektiven und Erfahrungsbereiche: von einer VR-Leseecke, die es den Besucher*innen ermöglicht, sich auf neuartige Weise mit Büchern auseinanderzusetzen, bis zu performativen Installationen wie Förglets, bei denen der Körper der Spieler*innen und andere physische Objekte als Controller dienen. Die innovative Nutzung von Raum und Technologie ermöglicht den Besucher*innen eine immersive Reise durch die sich entwickelnde Landschaft der interaktiven Kunst und des Spiels.

https://expandedanimation.com/